Tay's Web Diary

星期四, 8月 19, 2010

Design / Green / Tech / Fun / TayThink --- 已是「中國設計」的時代了嗎!?Is it the time of "Design in China" !?

 大該兩年幾前,有報導已經指好多中國廠商已經唔想停溜喺代工嘅中國製造」( "Made in China") 模式。


佢地要直指世界,要向全世界推出「中國設計」("Design in China" ) 嘅產品!

「蘋果皮」
img from PConline.cn
最近,呢兩個月最熱嘅,當然係令 iTouch 變 iPhone 嘅「蘋果皮」(Apple Peel)

對於好多人黎講,幾千蚊部 iPhone 真係太貴!

如果,可以用一部千多啲蚊嘅
 iPod Touch 再加 四百蚊人仔可以變身成 iPhone 打電話, 又真係幾吸引

所以,世界各地嘅新聞都爭相報導,當然,呢個設計可能有侵犯版權之嫌同係山寨貨


不過,呢塊皮確實已經震驚中外
o______O"

當中,同樣受惠嘅有我地中國嘅購物網!




「立體快巴」img from hsfuture.com
而且,近黎有另一個「中國設計」同樣 震驚全球!


呢個係一個交通系統嘅設計,名為「宽体高架立体快巴」 (“Straddling” bus)!


各主導嘅設計國,好似美國日本咁,都讚嘆呢個將巴士同高架空鐵路結合嘅公共交通工具嘅設計!

呢個設計針對解決城市好常遇到嘅問題
  1. 環保
  2. 城市擠逼
  3. 交通擠塞
  4. 市建同人口急速發展
「立體快巴」每卡可以容納到 1,200 - 1,400 個乘客,而車箱架空到 2.1-2.2米高,車體總高度 4.4 - 4.5米,橫跨二條行車道,响車箱下面可以容納 2 架私家車同時並行!

佢亦結合左架空鐵同電車嘅優點! 由於佢係起喺現有嘅馬路上行走,好似建空鐵咁可以大大加快建造嘅速度同時亦大幅降低投建成本,唔洗好似起地鐵要挖地下管道,間公司話建造費只係起地鐵嘅 1/ 10!! 但佢更比空鐵建造得快,因為佢好似電車咁,响馬路上起兩條路軌上。

而且,因為佢係用電驅動同响戶外使用,可以裝上太陽能板,佢比巴士仲要節省30%營運成本亦大大減低碳排放!!

佢更加比巴士方便,因為每日巴士停止服務都要返車廠停泊,佢地只要停响路面就得啦!因為,完全唔會影響到路面嘅交通,私家車可以繼續响佢嘅車箱下面通過!

成個設計都好周詳,難怪國外媒體都大肆報導!

雖然,設計中都可能有潛在侵權問題,不過,有趣嘅係兩呢間公司並唔係北京或者上海咁遠嘅地方,佢地都只係喺我地香港一河之隔深圳!




我地香港本來應該就係最可能推出震撼世界嘅「中國設計」產品,但係事實冇發生喺我地呢度!

我地真係要諗下,我地究竟發生左啲乜野事! 係整個社會過份偏重金融同地產!? 係我地政府嘅短視!? 係政治影響民生同發展!?係我地故步自封!? 係我地冇設計人才!? 

我淨係識答最後果條"一定唔係"之外,我諗呢個問題都值得大家去思考!!



Ref. Link:

  1. 「蘋果皮」公司: 網址
  2. 「宽体高架立体快巴」公司: 網址
  3. PCOnline 苹果皮 520评测: 網址
  4. 日本報導「蘋果皮 520」: 網址
  5. 日本報導「宽体高架立体快巴」: 網址




Start from 2006 ... Free Counter

沒有留言: